HTML

Melyduma keringo

Nyavalygas, amugy, magyarosan. Ekezetek nelkul. Azert, mert nincs a gepemen. Nincs igazi celom a bloggal: nem irok ide minden nap, mint egy valodi naploba, nem szol az egesz semmi konkretrol, egyszeruen ha kedvem szottyan, leirom, amit eppen gondolok. Celtalan ember minden teren celtalan.

Friss topikok

  • baloghkriszta: gratula.... (2008.07.08. 21:37) Sargarepa fozelek
  • olasz peter: Klassz!folytatasa lessz-e? (2007.09.08. 13:40) Erazmusz = Szakacsiskola..?
  • Dr. Stein: Ütköztetni kell a véleményeket a farok másik oldalán álókkal. Csak így lehet objektíven tekinteni ... (2007.05.21. 07:08) velemeny

Linkblog

Sargarepa fozelek

2007.02.18. 20:17 :: Pius

Holgyeim es Uraim! Engedjek meg, hogy ezennel pOblikaljam elso gasztronomiai jellegu bejegyzesemet!

Ma ugyanis foztem - nem eloszor - meghozza sargarepa fozeleket. Idesanyam sem gyakran fozi e remek etket otthon, de miutan vettem egy kilo repat a Cathays-i Lidl-ben, eszembe jutott, hogy elkeszitem. Mert igaz, hogy nyersen tobb benne a vitamin es meg fozni se kell, viszont az olyan snassz lett volna. Kulonben is, most ehhez szottyant kedvem.
Amugy azert is esett a valasztasom a bo'tban a repara, mert hatha igy nem romlik tovabb a szemem. Ugye a klasszikus: Lattal te mar szemuveges nyulat?

Termeszetesen oktato jelleggel leirom azt is, hogyan keszitettem el a fozeleket.

Eloszor is, megpucoltam es felkarikaztam 1 kilo sargarepa underground reszet. Ez volt az egyik leghosszabb es legkevesbe kellemes resze az egesz folyamatnak, foleg az en pepecselos stilusom miatt. De annal nagyobb volt az orom, mikor elkeszultem ezzel a kuktamunkaval.

Ezutan felraktam foni a labasomban (amit a borondomben hoztam ki, meg szeptemberben, telepakolva zoknikkal - Edesanyam talan legnagyszerubb otlete volt), annyi vizben, amennyi eppen ellepte, s termeszetesen egy kis sot es kb. 1,5 evokanal cukrot is raktam a vizbe. A cukor barmilyen etelben konnyen odakozmal, szoval kavargatni kell neha, lelkiismeretesen.
Kicsit kesobb eszembe jutott, hogy kifelejtettem a kb. 5 deka vajat, de meg gyorsan potoltam. Sajnos sozott volt (itt sok ilyet arulnak; azert valasztottam, mert ez volt a legolcsobb - Somerfield gazdasagos).

Mikozben rotyogott a tuzhelyen, ittam egy teat, tejjel; meg ettem egy banant. Olyan 25-30 perccel a tuzre helyezes utan - mikor mar majdnem megfeleloen puha volt a repa - mondom, johet a habaras. Edesanyam tanacsa alapjan 2 evokanal liszthez ontottem egy kis tejet, egy cseszeben, ezt elkevertem, s hokiegyenlitessel beleontottem az etelbe. Ez a hokiegyenlites azt hittem, koztudott dolog, de a multkor a gulyasfozesben es ugy altalaban a gasztronomiaban jartas Peter is csak ugy beleontotte a tejfolt a tejfolos csirkebe (szerencsejere egy ido utan szetment az elejen osszekapott tejfol), szoval jobb, ha leirom a fiatal olvasoknak, mit jelent ez: a cseszebe mersz egy kicsit az etel forro levebol, osszekutyulod, s csak igy ontod a fazAkba a surito anyagot. Minden meleg etelt igy kell suriteni, ha nem akarsz osszeallt liszt- vagy tejfoldarabokat a tanyerodban.

Na igen am, ez a hokiegyenlites jol megyen, viszont a mennyisegekkel volt egy kis gond. Eloszor is, az en Idesanyam - hasonloan sok mas edesanyahoz - semmit nem mericskel. Ebbol fakadolag nem tud tanacsot sem adni ilyen kerdesekben. A receptet ugyan leirja, de az utmutatasaival lehetnek gondok. Pl. mikor osszel spenotfozeleket foztem (egyik kedvencem), azt irta emailben: Hozzavalok: spenot, 2 dl tejszin. Na persze, hogy sok lett az a ket deci.. Mert nem tudhatta, hogy csak 25 deka spenottal dolgozom. Irjon mennyisegeket vagy mindenhova, vagy sehova. De vegul is nem volt az rossz, izlett, csak a szine lett kisse szokatlan.
Szoval ott jartam, hogy a mostani mennyisegek sem stimmeltek - valoszinuleg kicsit tobb vizet is tettem a kelletenel a repara. Epp ezert a ket evokanal liszt nem volt eleg, ugyhogy meg ketszer(!) behabartam a fozeleket, mert azt viszont nem akartam, hogy lustasagbol ugy hagyom, mondvan "jo az! az ize jo, engem ugyan nem zavar, ha kicsit folyos!". Elottem volt nagyapam, amint megkerdezi: "Ez most leves vagy fozelek?". Igy hat nem voltam rest haromszor hokiegyenliteni meg minden. Vegul olyan 5 evokanal liszt belement.

De a vegeredmeny elegedettseggel tolthet el! Ime:


 

A feltet nem lett mas, mint konzerv sonka. Eleg fura joszag, de nem volt otthon semmilyen mas husfeleseg. Sajnos eletemben eloszor sikerult elvagnom a kezemet a konzervvel, de a sebesules merete alapjan valoszinuleg tulelem. Amugy az van rairva: "re-formed with water". Izre eleg sos, de el lehet viselni. Sajat zsirjaban sutottem ki egy serpenyoben.

A vegeredmeny a tanyeromban (sajnos az egyik szelet sonka eleg rusnya, ami lerontja a kep esztetikai erteket):

 

Mivel eleg nagy adagot keszitettem, egy darabig lesz alkalmam elvezni, de ez tenyleg elvezet lesz, hiszen igen finom lett! Keszitsetek ti is am ilyet!

Osszefoglalva a hozzavalok:

1 kg sargarepagyoker
1,5 ek. kristalycukor
5 deka vaj
a suriteshez liszt, tej (mennyisegeket direkt nem irok)
egy csipet so

Feltet tetszes szerint.

Marton Janost idezve:
Az elkeszult fozeleket fogyasszak egeszseggel, jo etvagyat kivanok!

1 komment

Címkék: gasztro recept gasztronomia fozelek

A bejegyzés trackback címe:

https://pius.blog.hu/api/trackback/id/tr10037738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baloghkriszta 2008.07.08. 21:37:12

gratula....
süti beállítások módosítása