HTML

Melyduma keringo

Nyavalygas, amugy, magyarosan. Ekezetek nelkul. Azert, mert nincs a gepemen. Nincs igazi celom a bloggal: nem irok ide minden nap, mint egy valodi naploba, nem szol az egesz semmi konkretrol, egyszeruen ha kedvem szottyan, leirom, amit eppen gondolok. Celtalan ember minden teren celtalan.

Friss topikok

  • baloghkriszta: gratula.... (2008.07.08. 21:37) Sargarepa fozelek
  • olasz peter: Klassz!folytatasa lessz-e? (2007.09.08. 13:40) Erazmusz = Szakacsiskola..?
  • Dr. Stein: Ütköztetni kell a véleményeket a farok másik oldalán álókkal. Csak így lehet objektíven tekinteni ... (2007.05.21. 07:08) velemeny

Linkblog

Erazmusz = Szakacsiskola..?

2007.03.14. 15:57 :: Pius

Hosszu ido utan most mar frissites kovetkezik. Lustasagbol nem irok, aztan majd jol elfelejtem.

Eloszor is, volt meg ket hete az a francia buli, amin a holdfogyatkozast neztuk a kertben es ott volt egy bizonyos Jack Daniels is. Kovetkezmeny: nem sikerult elkapnom a hold teljes megfogyatkozasat, ill. nem sikerult a tobbieknek elkapniok, igy aztan alaposan elestem. Gondolom, a lepcson, lefele, legalabbis masnap reggel errol arulkodtak a nyomok: sebek mindket terdemen, jobb sipcsontomon, derekamon, mindket kezemen, jobb konyokomon, sot meg a honom aljanal is. Mivel semmire sem emlekeztem, csak kuncogni tudtam, ahogy ott fekudtem az agyban. Aztan mikor zuhanyzas utan mindenhol befujtam magam a'lkoholos fertotlenitovel (nem ittam meg, rosszizu), hat szinte orditani tudtam volna, ha nem lennek ilyen finom ember. De azota mar szinte nyoma sincs az esetnek.

Azota volt meg egy pizsamas buli a spanyol lyanyoknal, de nem volt egy nagy szam. Az viszont emlitest erdemel, amit mostansag Muskatli muvel. Nagyon rakapott a hogyismondjam, pakolasra, legalabbis mostanaban minden buliban arrol erdeklodik a fiuknal, hogy nem akarnak-e halni vele. Vagy legalabbis, szivesen baratkozik veluk.
A fentebb emlitett pizsamas partin (melyen valoban pizsamaban s gumipapucsomban jelentem meg, igy mentem vegig az utcan, de nem lett megfazas a vege) epp ott dumaltunk a konyhaban Omarral meg Peterrel, mikor bejon Imi mint tudosito, hogy Muskatli epp az iment sugott bele valamit egy feka fulebe, aztan kimentek. Hat ezen nevettunk egy sort, nemikepp kivancsi gondolatokkal - de hogy meg lettunk volna lepve, azt nem allithatom. Megszoktuk mar ezt a viselkedest. Vegul is csak egy falusi ribanc, mint tudjuk. Szoval most mar csak ugy hivom ezt a ket csajt, hogy a Torpe meg a Ribanc. Esetleg Kis Bugris, S-Tarr utan szabadon. Ja, amugy a fekaval valoszinuleg nem lett semmi, egy darabig ott dumatak a bejarati ajto elott valamit, aztan tavozott.
Feltetelezhetoleg a kovetkezo parbeszed folyt le a Ryba es a fekk kozt:
R: "Mennyi?"
F: "19."
Ezert a Ribanc elkuldte a fekat melegebb egtajakra. Mert 20 alatt o sose.

Aztan teltek-multak a napok - egy dolgozatot kellett volna megint irnom. A hatarido reges-regen volt mar, a tanarral megegyeztunk, hogy hetfon leadom, es ha ertekelheto a munka, 40 pont lesz. Nos, szokaws szerint nem ugy alakultak a dolgok, ahogy kellett volna, igy nem keszultem el hetfore. Irtam a tanarnak egy emailt, hogy elnezest, de majd szerdara keszulok csak el, esetleg keddre, ha tudok.
Hat erre kicsit merges lett. Joggal. Azt valaszolta, hogy vagy leadom kedden, vagy akkor irhatom a nyaron (ez azt jelenti, hogy csak decemberben kaphatom meg a diplomat). Ezt hetfon delutan irta, nem sokkal levelem utan. Igen am, de en hetfon harom ora utan mar nem ultem gephez, sot masnap is csak delben egy par percre, mielott hazamentem ebedelni. Na meg ez volt a szerencse!

Tehat elolvastam a levelet, mely igy szolt:

"Kristoff,

You are beginning to take advantage of my good nature. The alternative for you was a completely different coursework to be submitted in the summer. I will expect you to hand your assignment into me tomorrow (Tuesday) Failure to comply will result in you resiting in the summer with a new assignment.
 
Regards
 
Scott"
 
Hat mondanom se kell, majd osszeszartam magam.. De szerencsere nem adtam fel, hazarohantam enni, aztan nyomas a sohazba, fel a masodikra. Ugy tudtam Imitol, hogy kedden fel hatig van a recepcio. Tehat volt ot oram. Ot ora alatt 3000 szo.. ..az ugye orankent 600 szo.. hat miert ne sikerulhetne..? Nem lesz egy igenyes munka, de valamit csak irok.
Vegul is sikerult. Nem volt semmi, ilyen stresszes helyzetben meg nem nagyon voltam, de megnovelte a teljesitmenyem. Amugy tenyleg nem lett valami pompas vagy eredeti, gyakorlatilag ket cikket osszemetszettem (szerencsere elozoleg ezeket mar olvastam s nagyjabol ismertem), s vegul is egesz turheto lett. Formazassal, referenciakkal egyutt (kb. 2800 szot megirva, ami belefer a +/- 10%-ba) eppen elkeszultem fel hatra. Pontosabban, mire odaertem a recepciora, mar lehetett vagy 5:32. A recepcion meg senki. Na, mondom, ha most bukom el.. Ennyi szenvedes utan.. Vartam ott egy darabig, hatha csak kimentek slanyalni vagy valami, de csak nem jott senki.
Vegul is megkerdeztem az epp arra jaro business strategy tanaromat (kinai csaj), hogy van-e itt valaki; mire o mondta, hogy mar valoszinuleg elmentek, de kuldjek emailt a tanaromnak es csatoljam a munkamat, o pedig a szemtanu lesz, hogy itt voltam. Milyen rendes. Hallgattam is ra, a dolgozatot csatoltam az emailhez, a fizikai format, a lapokat (osszetuzetleneul, mert nincs tuzogepem) pedig becsusztattam a Scott irodajaba, az ajto alatt.
Aztan izgulhattam csutortokig, hogy elfogadja-e, ugyanis szerdan egesz nap nem tudtam vele felvenni a kapcsolatot. De szerencsere elfogadta, azt mondta, 56 pont lenne normalis esetben, ugyhogy megkapom a negyvenet. Keses eseten le szokott vonni ket pontot, de most ezt vegul is nem tette meg. S persze szoba kerult, hogy ilyet nem csinalhatok tobbet, hogy megigerem hetfore, aztan viszek egy nagy semmit, de mivel bocsanatot kertem, ezert most az egyszer megbocsat.
 
Amugy hova lett a betutipusvalaszto? A franc akar Ariallal irni.
 
 

Ezutan a kaland utan pedig bementem Marlene-hoz, o szerdaig adott haladekot, hogy megirjam a dolgozatot. Most azon probalok dolgozni. De nem, nem, soha tobbe nem akarok ugy jarni, mint Scottal, mert az tenyleg egy horror volt. Meg nagyon rendes is ez a Marlene, nem lenne szep dolog.


 

 Na, hagyjuk az iskolat egy kicsit, van egy sokkal erdekesebb tema: a fozes. Legalabbis szamomra az utobbi idoben valoban ez az egyik legerdekesebb. Hetfon a tobbieknek keszitettem husgombocokat soros martasban (eleg bena elnevezes, ki kene ra talalni valami frappansabbat); serteshusbol, krumplibol es tojasbol allt a gomboc, a soros martasba pedig tejfol helyett tejszin kerult, mert az elobbi elfogyott a Lidlben. De vegul is jo lett, annyi hibadzott, hogy petrezselyemzoldet elfelejtettem venni, kicsit tobb martas kellett volna talan (bar kovettuk a recepturat), ill. nem takartuk le a tepsit, ami pedig jo lett volna, csak elfelejtettuk. Most nincs kedvem leirni a folyamatot reszletesen, de persze a receptet iderakom:

Sörben párolt húsgombóc

Hozzávalók (4 személyre): 2 burgonya (30 dkg); 50 dkg darált sertéshús; 2 db tojás; 1 evőkanál mustár;1 mokkáskanál őrölt bors; só; fél csokor petrezselyem.

A mártáshoz: 8 dkg vaj; 1 púpozott evőkanál liszt; 5 dl Borsodi; 1 evőkanál mustár; csipetnyi őrölt babérlevél; 1 evőkanál cukor; csipetnyi reszelt szerecsendió; só; őrölt bors; 2 dl tejföl

A tetejére: 1 cs. petrezselyem. 

A burgonyát alaposan megmossuk, majd enyhén sós vízben puhára főzzük. Utána meghámozzuk és még melegen lereszeljük. A darált húst és a tojásokat beledolgozzuk. A mustárral, a borssal és a fölaprított petrezselyemmel fűszerezzük, egy púpozott mokkáskanél sóval ízesítjük. Nedves kézzel 8 gombócot formálunk belőle és nem túl szorosan, kivajazott tepsibe rakosgatjuk. A mártáshoz a vajon a lisztet megfuttatjuk. A sörrel és 1,5 dl vízzel felöntjük. Kevergetve 3-4 percig főzzük, ezalatt kissé besűrűsödik. A fűszereket meg az ízesítőket hozzáadjuk, a tejföllel dúsítjuk.

A mártást a húsgombócokra mérjük, lefedjük, végül előmelegített sütőben, közepes lánggal (180 ºC; légkeveréses sütőben 165 ºC) kb. 30 percig sütjük – pároljuk. Tálalás: Fölaprított petrezselyemmel meghintjük.

 


 

Aztan szerdan vettem 30 deka sertesmajat, mert le volt arazva. Ez lett a szuletesnapom elotti etel: resztelt maj. Egy icipicit kemenyebb lett a kelletenel, ugy erzem, kevesebb ideig kellett volna parolnom. De vegul is nem volt komolyabb baj vele. Sorrel ontottem fol, ami jo otlet volt (a mindmegette.hu-n talaltam egy receptet, ezt is iderakom, modositva az idomegjeloleseken, mert tul sokat ir a kedves bekuldo). Azt sajnaltam, hogy a fazekam ott maradt Petereknel, igy nem tudtam krumplipuret csinalni, tehat kenyerrel kellett megennem. De ugy is jo volt.

 

Felejthetetlen resztelt máj (az ilyen ostoba nevektol falra maszom - a szerk.)

Hozzávalók (2 személyre):
  • 40 dkg disznómáj
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • őrölt bors
  • 1 mokkáskanál pirospaprika
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • borsikafű
  • 5 dkg kolozsvári szalonna
  • 1/2 dl barnasör vagy vörösbor, vagy 1 mokkáskanál 10%-os ecet.

  • Elkészítés: A hagymát félkarikákra vágom, a májat csíkokra, a szalonnát falatkákra, és az olajon a fűszerekkel - a pirospaprika kivételével - 2-3 percig pirítom. Ezután leveszem a tűzről, és hozzáadom a paprikát is. Felöntöm a sörrel vagy vörösborral és némi vízzel, aztán fedő alatt 5-10 perc alatt erős lángon párolom.
    Főtt burgonyával, fejes salátával tálalom. De igazi, finom házi fehérkenyérrel és barna sörrel is fantasztikus élmény!
    Én friss fűszerekkel készítem, de tökéletes szárítottal is.

    Megjegyzés:
    A máj megkeményedik, ha sokáig főzzük vagy sütjük, ezért tényleg elég tul sok az a tíz-tizenöt perc neki, hogy puha legyen. Mar a tiz perc is sok, Okos Toni. Csak tálalás után sózzuk a disznómájat, mert ha főzés közben tesszük, attól is kemény lesz. Ha nincs otthon sem bor, sem sör, akkor a végén egy kevés ecettel teszem pikánsabbá.

     


    Ma pedig voltunk a Merthyr Tydfil-i Tescoban, ahol vettem uj-zelandi(!) juhmajat, ugyhogy meg egyszer tesztelhetem majd a tudasom, legalabb szerzek meg egy kis rutint a majfozes-sutes teren.
    Ami egyebkent vicc ebben az orszagban, hogy a serteshus dragabb (tobbnyire £3.20/kg), mint a marha (daralt marha van kilonkent £2-ert is!). Es sokkal nehezebb is hozzajutni. Nem nagyon van itt kulturaja. Arra meg ma jottem ra, hogy a disznozsir az angolul lard, tehat azt erdemes keresni, nem pedig a fatet.

    Szombat este Imre fog fozni valamit, hirtelen bejelentette, ugyanis e hetvegen nem lesz buli sehol. Milyen rendes, nem akarja, hogy unatkozzunk. Aztan csutortokon Gergo lat vendegul bennunket, penteken meg jonnek S-Tarrek, aznap vacsora, bulizas Cardiffban, hat jo lesz, remelem. Marek is jon, es Ola is (kivel ma jo sokat beszelgettunk, orultem), bar o sajnos nyolctol ejfelig dolgozni fog, de elotte jon a kora esti vacsorara es ejfel utan bulizni is. Meg azt mondta, hogyha valamikor nem fog majd dolgozni, csinalhatnank polak-venger talalkozot. Hat, jo otlet. Kifozhetnenk valamit egyutt..

    1 komment

    Címkék: buli gasztro csajok pia recept gasztronomia

    A bejegyzés trackback címe:

    https://pius.blog.hu/api/trackback/id/tr9046574

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    olasz peter 2007.09.08. 13:40:57

    Klassz!folytatasa lessz-e?
    süti beállítások módosítása